خانه / تولید محتوای الکترونیکی / آموزش MMB / آموزش مالتی مدیا بیلدر جلسه هشتم – تشریح نوار اشیاء

آموزش مالتی مدیا بیلدر جلسه هشتم – تشریح نوار اشیاء

مشاهده: 1368 بار

سلام . با هشتمین جلسه از سلسله جلسات آموزش مالتی مدیا بیلدر در خدمت علاقمندان تولید محتوای الکترونیک آموزش مالتی مدیا بیلدر نوار اشیابا این نرم افزار هستیم. این جلسه به تشریح نوار اشیا می پردازیم. این قسمت از برنامه، کاربرد زیادی در تولید محتوا دارد و بیشتر کارها مربوط به این بخش است. خوب بپردازیم به بحثمان:

اشیاء در MMB عناصر تشکیل دهنده پروژه هستند؛ به همین منظور MMB طیف وسیعی از اشیاء و خصوصیات آنها را ارائه می­دهد. برای ایجاد اشیاء کافیست که آن شئ را از لیست اشیاء و یا نوار ابزار (Toolbar) انتخاب کنیم و در نهایت با عمل کشیدن و رها کردن ماوس شئ مربوط را ایجاد کنیم. برای دسترسی به خصوصیات اشیاء نیز دو راه موجود است: ۱- با دو بار کلیک بر روی شئ؛ ۲- کلیک بر روی Properties از منوی Object. در هنگامی که شئ در حالت انتخاب قرار دارد. نوار اشیاء را که به طور پیش فرض در سمت راست پنجره برنامه فعال است به صورت باز شده در زیر نوار ابزار نیز می­توان نمایش داد. جهت انجام این کار از منوی View گزینه Toolbars و سپس Object Toolbar (Simple) را اجرا می­کنیم. در ادامه به بررسی اشیاء و بیان ویژگی­های آن ها می­پردازیم.

 

نکته: نکته­ای که قبل از کار کردن با این قسمت لازم است بدانیم مربوط به گزینه­های داخل این اشیاء است؛ اگر به دقت به هر یک از این اشیاء نگاه کنید خواهید دید که برخی از آنها در قسمت پایین سمت راست، علامت کوچک فلش دارند. این به این معنی است که داخل این گزینه، گزینه های دیگری نیز وجود دارد که برای دسترسی به آنها می­توانیم با کلیک بر روی گزینه مربوط و نگه داشتن دکمه ماوس آنها را مشاهده و سپس همانطور که دکمه ماوس را در حالت کلیک نگه داشته­ایم بر روی شی مورد نظر انتقال می­دهیم تا آن را انتخاب کنیم. راه دیگر نیز انتخاب این اشیاء از منوی Object و گزینه Create است.

۱- http://s5.picofile.com/file/8157827018/27_new_page.JPG(New Page): نشانگر ماوس را به حالت پیش فرض ویندوز برمی­گرداند. اگر در نوار اشیاء، شیئی را انتخاب کرده باشیم مکان نمای ماوس جهت ایجاد آن شئ تغییر می­کند و اگر بخواهیم مکان نما به حالت قبلی بازگردد بر روی این گزینه کلیک می­کنیم.

۲- http://s5.picofile.com/file/8157827834/28_text.JPG(Text): یک شئ متنی خطی (نه پاراگراف) ایجاد می­کند. این گزینه را انتخاب کرده، سپس بر روی صفحه پروژه کلیک می­کنیم تا شئ متنی ایجاد شود. بعد از کلیک متنی به این صورت در روی صفحه ایجاد می­شود: Double-Click here… با دوبار کلیک کردن بر روی متن فوق تصویر زیر ظاهر شده و می توانیم تغییرات لازم را اعمال کنیم.

http://s5.picofile.com/file/8157828300/29_text_properties.JPG

http://s5.picofile.com/file/8157825234/26_navare_ashya.jpg

Color Interaction(تعامل رنگ): توسط این ویژگی می توانیم مشخص کنیم که بر اساس وضعیت ماوس نسبت به شئ متن، متن چه رنگی شود. در این قسمت سه حالت پیش بینی شده است:

Normal(معمولی): به هنگامی که ماوس بر روی متن قرار ندارد، یا کلیک نکنید.

Mouse Over(ماوس بر روی متن): هنگامی است که نشانگر ماوس بر روی شئ متن قرار گیرد.

Click(کلیک): هنگامی که ماوس بر روی متن کلیک کند.

Align (ترازبندی): این ویژگی برای تراز کردن متن است.

 

ادامه بحث را می توانید پس از دانلود در ادامه مطالعه نمایید.

با آرزوی موفقیت.

download

تعداد دانلود: [downloadcount link="8-navare-ashya.pdf"]

مطلب پیشنهادی

آموزش مالتی مدیا بیلدر جلسه هفتم – خصوصیات مشترک بین اشیاء

قبل از پرداختن به بحث مربوط به خصوصیات اشیاء یادآوری این نکته ضروری است که …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.